menu menu_open
ADECEC

A festa di u spiazzamentu di e bande sabbatu u 17 d’uttobre à u Ruppione insù in Petrusella

Creata in u 2019, sta festa mette à l’onore stu spiazzamentu stagiunaghju di e bande da a piaghja à i pasculi muntagnoli più freschi è più verdi di statina è e tradizione pasturale di l’isula. Di vaghjime, rifalanu in piaghja induve u clima hè più dolce. Cù sta passata è vultata, l’animali manghjanu l’annu sanu è i pasculi sò prutetti. 

Durante sta ghjurnata, artigiani, pruduttori, autori, canterini, pastori è passiunati di cultura s’adduniscenu pè sparte i so sapè fà, trasmettenu sta lascita è facenu campà e tradizione. 

  • 9 ore è mezu – 11 ore è mezu | GIRANDULATA
    Cusì, puderete scope i paisaghji è u patrimoniu à l’ingiru durante duie ore in core di u territoriu. 

  • 11 ore – 6 ore | SPUSIZIONI
    Ciuttate in l’universu pasturale durante e pascure ma dinù in u travagliu d’una filandara di lana corsa è a scuperta bislingua di l’arnesi anziani. 

  • 11 ore – 6 ore| I PASTORI
    Venite à scuntrà pecure, capre, sumeri corsi, allevadori, i casgi, a distilleria, e spassighjate nant’à poney è demustrazione diverse.

  • 11 ore – 10 ore | U MARCATU
    Artigiani, pruduttori vi presentanu i so prudutti, creazione è sapè fà 

  • TUTT’A GHJURNATA | U PASTURALISIMU
    Christian Andreani parlerà di a storia di i strumenti di u pasturalismu, i so usi è sapè fà.

  •  2 ore – 6 ore | L’ATTELLI
    U publicu puderà participà à numerose animazione : fabricazione di sporte, scuperta di a machja è di i muschi, ghjochi anziani, disegnu butanicu, di casamenti tradiziunali è custruzzione d’un picculu mudellu di casa prestorica. 

  • 3 ore è mezu | RITUALI DI PRUTEZZIONE
    Jean-Jacques Andreani vi ferà scopre i rituali di prutezzione di a Corsica agro-pasturale, trà credenze, tradizione è memoria isulana.

  • 4 ore è mezu | CUNTRASTU
    Una stonda di scontru è di scambiu cù l’allevadori nant’à u so mistieru, e so pratiche è a trasmissione di u pasturalismu in Corsica.

  • 5 ore è mezu | CUNFERENZA
    Paul-Jo Caitucoli nant’à a riabilitazione di e pascure è a priservazione di sti spazii emblematichi di u patrimoniu pasturale corsu 

  • 7 ore | CUNCERTU
    D’Oghji è d’Umani vous donne rendez-vous pour un concert qui viendra clôturer cette journée de transmission et de partage !